2011.05.27.
07:58

Írta: PistolPete

Csabi gondolatai - I.

Gondoltam legyen itt is meg, mindannyiunk javára :)

 

"Szevasztok Srácok!

 
Gondoltam írok egy kis monológot a mai meccsről. Lesz benne egy-két őszinteség, nem bántó szándék vezérel, ne vegyétek magatokra. 
És hogy akasszák a hóhért, magammal kezdem … kurva szarul játszottam, az első félidő közepén elvesztettem a fonalat, onnantól bizonytalan voltam, nem éreztem a játék ritmusát, hülyén helyezkedtem sokszor. Őszinte leszek, nem is nagyon élveztem a játékot, de ez mondjuk nemcsak erre a meccsre igaz, úgy igazán még a győzelmünkkor sem élveztem. Valahogy frusztrál, hogy kevés a játékunk. Tudom, hogy ez elsősorban azért van, mert most kezdtünk el együtt játszani, de néha többet várnék magamtól, magunktól. Én tudom magamról, hogy nem vagyok egy nagy labdazsonglőr (bár a mainál azért jobban tudom kezelni a labdát), passzolni tudok viszonylag jól és néha egy-egy lövést elereszteni. Ezt így, hogy elvétve vagyok játékban, nem tudom hasznosan csinálni. Hangsúlyozom, ritka szar meccsem volt, szerintem több ilyen nem lesz.
 
Nem hiszem például, hogy Hajnal Petya élvezte a mai meccset. Pedig szerintem az első gólunk iskolajáték volt, Tomit dicséri főleg, de Peti is szépen felfejlődött és szerintem szépségdíjas gólt lőttünk. Aztán valahogy próbálkoztál te is Peti, de nem ment. Szerencsére ez nálad max. egy meccsen van így, ezt most kilőttük. :) Én látom, hogy Peti mit akar játszani, azt szereti, hogy ha segítünk a mozgásunkkal neki, amikor nála van a labda. Kicsit közelebb kellene hozzá helyezkedni, ott kényszerítőre kilépni a védő mögül, hogy választhasson a passz és a csel közt. Ezen a meccsen egy az egyben volt a védőjével folyamatosan és az sajnos kifigyelte mindig, hogy mit akar. Szerintem az első gólunk megmutatta, hogy Tomi és Peti egymás mellett nagyon jól tudja kamatoztatni a képességeit, ezt kéne erőltetni, mert azért lássuk be, támadásban ők mindketten kulcsfigurák. 
 
Huba nagyot játszott ma, ezt vártam már nagyon tőle, eddig olyan gyámoltalan volt, most megmutatta, hogy akárhonnan tud halálos lenni. Főleg ha egyszer a sima belsővel való labdaátvételt is alkalmazná :). Jó voltál Huba, neked is csak a labda nélküli játékban kellene egy kicsit aktívabbnak lenni, sokat lehet segíteni csak egyszerű területnyitásokkal a labdát vezető társnak. Szép 3 gólt lőttél testvér!
 
Szerintem például 3 nullig jól is védekeztünk. Igen, három helyzetből három gólt lőttünk!! Főleg Tomi volt az elején támadásban nagyon hasznos és aktív, a második gólunk klasszis volt, több ilyen kéne Tomi, tök jól játszol! Neked is egy kicsit a labda nélküli mozgással kéne még segíteni. Amikor kimozgunk üres területre vagy elmozgunk a védőktől, akkor ne csak a labdás játékosunk nézzük! A többi társunk is figyeljük, sokszor előfordul például, hogy olyan passzsávba lépünk ilyenkor bele, amit mögöttünk egy társunk már elfoglalt, azaz őt így kivettük a játékból. Én amikor ilyet csinálok, mindig mondom a társnak, hogy mehetsz, azaz indulj be. Mindenesetre Tomit többször kéne használnunk, azon kevesek egyike nálunk, aki egy az egyben meg tudja verni a védőjét. Viszont Tomi, ha már besegít rád egy második védő, akkor keresd a passz lehetőségét, hisz akkor valaki szabadon van!!! Jól játszottál ma …
 
Rolinak kellene még egy kis rutint felvenni védekezésben. Ugye Roli főként elöl védekezik, de az első félidőben előfordult néhányszor, hogy az embered elindult melletted és fel tudott gyorsulni labdával. Olyankor mi hátsó emberek mindig mérlegelünk, hogy ellépjünk-e a saját emberünktől besegíteni, de ugye ez kockázatos. És ha felgyorsulva hozza már ránk a zsugát, akkor ő van helyzeti előnyben. Nem szabad megengedni, hogy felgyorsuljon, a helyezkedéssel mindig kifelé kell terelni, szorítani a labdást, hogy befelé ne tudjon eljönni. Oldalra vezetheti a labdát, ott úgy is szűk a tér. Támadásban pedig ha nincs elöl opció, akkor lehetőleg ne vezessük bele az emberbe a labdát, a testén úgy sem fog átmenni az. Sokszor azért tudnak emberfórban fordulni, mert rengeteg ilyen labdaeladásunk van. 
 
Bak Peti jól játszott ma, lelkes volt, ha a negyediket bevered öcsém!!! :) De jól játszottál szerintem, jó leszel te védőben, csak szerintem nem szabad neked fogni a centert. Ha ezt játssza az ellenfél, akkor valahogy úgy kell elosztani hátul, hogy te valahol szélen védekezz. Én például szeretek egy az egyben birkózni a centerrel, ezeket a szitukat kell felismerni és úgy átrendeződni. Egyébként jól lépsz bele a szélen a támadásba, szerintem ezt sokszor kéne kamatoztatni.
 
Laci is egyre harcosabb, ebből a szempontból szerintem kezdjük felvenni a bajnokság ritmusát. Egy dolgon kéne javítani, és ez Lacira hatványozottan igaz: ne adjunk el annyi labdát! Sajnos egyelőre nem segítünk egymásnak a passzoknál, még nem érezzük ki mikor hova mozog, ebből adódik a sok labdaeladás. Ez fog javulni idővel, mert pl. Hubát már tudom hova mozog, Tomit és Bakpetit is érzem, Hajnal Petit, Lacit még nem annyira, de tanulom, ahogy Rolit is. Ez szerintem mindenkire igaz, még nem érezzük a másik mozgását. Szerintem ha Laci fellép középre, akkor én maradjak hátul, ha pedig én lépek feljebb, akkor Laci maradjon visszább, de ezt meccsen belül variáljuk. 
 
Amit csapatszinten csinálunk nagyon szarul, az a transition defending, azaz amikor hirtelen nekilódul az ellenfél, akkor szarul rendeződünk vissza, rengeteg olyan helyzet van, amikor 2 az 1-ben, 3 a 2-ben jönnek ránk. Ez adódik sokszor a labdaeladásokból is, de legtöbbször inkább abból, hogy amikor befejezzük a támadást, akkor nem vesszük fel egyből a védekezőpozíciónkat, megvárjuk míg az ellen kapusa játékba hozza a labdát. Egyből vissza kell zárni félpályáig .. tudom, hogy ez nehéz, de így főleg hátul játszva kurva szar érzés, amikor nem tudok felvenni embert, mert gyakorlatilag két ember között kell védekeznem esetleges passzokat elhalászva. 
 
Kapus poszton jól állunk, még ha van egy-két vicces jelenet is hátul minden meccsen . Krisztián nagyokat fogott ma, egyedül a kidobásoknál kéne egy kicsit javulni. Sokszor feldobod a labdát, amikor ott áll melletted egy védő, aki esetleg lábbal pontosabban és főleg laposan tudná játékba hozni a bőrt. 
 
A bírók kicsit más felfogásban vezetik itt a meccseket, mint amihez én szoktam, például sokszor elnézik, amikor a támadó lökéssel, vagy szabálytalanul fordul le rólunk. Ennek főleg Laci és én isszuk meg a levét, mindketten szeretünk megelőzve szerelni, például ezen a meccsen is volt néhány szituáció, amikor a kopasz gyerek mehetett a szabálytalansága után tovább labdástól. Ehhez majd szépen alkalmazkodunk, de nekem személy szerint ez még furcsa. 
 
Tudom, hogy egy kicsit túlelméleteztem most ebben a levélben, de gondolatébresztőnek jó lesz, nyugodtan mondjuk meg a másiknak, hogy mit csinál szarul, mit csinál jól, vagy hogy nekünk mi lenne jó, ha hogy játszana. Csiszolódnunk kell még!
 
Na szép álmokat .. "
 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://videkizefc.blog.hu/api/trackback/id/tr292935882

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tomi_bak (törölt) 2011.05.27. 08:46:57

Szerintem ez nagyszeru elemzes lett. nincs egy olyan dolog amivel ne értenék egyet. en el is kezdem hazavinni belole az ami ram vonatkozik.

PistolPete 2011.05.27. 10:18:42

Isten hozott a blogon Tomi!
süti beállítások módosítása